Прочетен: 24163 Коментари: 49 Гласове:
Последна промяна: 26.12.2013 11:38
Децата играят на майки и бащи, на войници, на полицаи и бандити, на принцове и принцеси. Обичат да се гримират и обличат в специални костюми, слагат си маски и се вживяват в различните роли. Но само децата ли играят? Забравяме ли за ролите като станем възрастни? Изобщо не! Играем и още как, а игрите на възрастните са много жестоки. Но защо? Лицемерни ли сме? Е, какво сега, ще попитате: „Няма ли искрени хора, които винаги да са себе си, открити и честни? Съжалявам, че ще ви разочаровам, но отговорът е „НЕ!” Знам, че поне половината от вас направо ще ми се обидят, а другите ще се ухилят: „Хе, хе, най-после ще си признае нашата състрадателна приятелка и ще си свали маската.”
Но да видим как точно стоят нещата. Помните постингите ми за стратегиите на Егото, нали? Там се убедихме, че още в първите дни от съществуването си човек е под влиянието на различни негативни фактори и както физическото тяло има специални защитни системи, така и психиката е защитена чрез стратегиите и ролите на Егото, т.е. ролите са сорт инструменти за осъществяване на стратегиите на практика. Имам лоша и добра новина. Лошата е, че за съжаление този процес се осъществява без нашето съзнателно участие (почти автоматично), но добрата новина е, че ако ние сме осведомени за методите и инструментите на Егото, ще сме в състояние да разпознаем неговия глас и неговите подтици и да им се противопоставим, т.е. да вземем своя живот в собствените си ръце и сами да го управляваме. Можем да се сравним с шофьори, които стоят в колата (живота си) и с вдигнати ръце и крака само крещят от страх, виждайки как колата им се носи лудо към пропастта. Не е ли по-разумно да се научим да шофираме и умело да насочваме колата си в посоката, която сами сме избрали? Истината е, че повечето от нас са се понаучили някак да шофират, но почти не помнят правилника за движение, пренебрегват знаците по пътищата, а червената светлина на светофара изобщо не ги впечатлява, правят се на велики, а като се блъснат псуват, ближат рани и обвиняват другите. Е, те в това последното сме най-добри. И в същност това е първата и най-любима роля на Егото: да критикува и обвинява. То си слага маската на загрижения родител (покровител, учител, спасител, помощник) и денонощно ни бомбардирва с критикарския си тон (щото често не е важно какво казваш, а КАК го казваш). Та значи Егото от най-ранна възраст вдига пръст и назидава, съди, порицава, обижда и хули (разбирай, за да ни предпази от грешки и от критиката на света), а ние се свиваме и се срамуваме, плачем и се терзаем. Сами му даваме право и се съгласяваме, че да, никак не сме добри и почтенни, не сме достатъчно възпитани, достатъчно умни, достатъчно красиви, достатъчно талантливи.... абе не сме самодостатъчни. Слаби сме и зависими от другите и се страхуваме дори да си признаем истината. Ама, я чакайте! Коя ИСТИНА? Коя е ВАШАТА истина? Амииии ... знам ли? Точно така! Не знаете кои сте! Първото ви задължение е да се опознаете и обикнете като уникални същества. Забравете за вечната книга, в която ви се втълпява, че сте грешници по рождение. НЕ! Не сте грешни! Вие сте светлина, дух, дошъл в материално тяло, за да се обогати с човешки опит. Велико е да си човек, дарен с разум, чувства, емоции, творчески способности и потенциал за растеж. Ти си ЧОВЕК, роден от любов и за любов, онзи вечен копнеж за сливане, защото ние всъщност сме били ЕДНО и пак ще станем.... Ние носим спомена на капката за океана ... трябва само да се събудим от съня и илюзията, в която живеем.
Вижте http://inamay.blog.bg/poezia/2010/10/08/vreme-e.617562#last_comment (следва)
Здравей,малко не го стоплих това.Его-то ми има роля да ме критикува и обвинява?!? Или моето обвинява твоето?Или по принцип...
..........трябва само да се събудим от съня и илюзията, в която живеем.
събуждане в материята няма,ако някой го заяви е "мая"хехе
поздрав
Винаги ще играем докато Хомо Луденсът в нас е жив! А когато, след дълго самопозоваване стигнем до абсолютната истина, че Бог е Любов, а Човек е Бог в развитие - т.е. Дух от светлина и люботворчество, ще сме напълно осъзнали УейнДайър-овото "Ти не си човешко същество с духовни преживявания.Ти си духовно същество с човешки преживявания."
Но това, което исках да кажа в ТОЗИ постинг е, че ние в житейското си пътуване към себе си (самоопознаване и самоосъзнаване) първо трябва да спрем да се критикуваме и да търсим КАКВО не е наред в нас. Вместо това е по-добре да открием КОИ СМЕ и как функционираме (в съществуванието си). Нека да оставим настрана съденето и осъждането, за да добием способността да правим честно свободните си избори, осъзнавайки удивителната система от Азове, заложена в нас, за да оцелеем, за да ни има не като просто повторение, а като потенциал за усъвършенстване и достигане на съвършенството в ЦЯЛОТО.
Материята е само едната страна в триъгълника и понеже сме хванати в затвора на времето и пространството загубваме възможността да погледнем от друг ъгъл и да видим Цялото. Но благословени са зрящите, видели през призмата на Вярата.
Но това, което исках да кажа в ТОЗИ постинг е, че ние в житейското си пътуване към себе си (самоопознаване и самоосъзнаване) първо трябва да спрем да се критикуваме и да търсим КАКВО не е наред в нас. Вместо това е по-добре да открием КОИ СМЕ и как функционираме (в съществуванието си). Нека да оставим настрана съденето и осъждането, за да добием способността да правим честно свободните си избори, осъзнавайки удивителната система от Азове, заложена в нас, за да оцелеем, за да ни има не като просто повторение, а като потенциал за усъвършенстване и достигане на съвършенството в ЦЯЛОТО.
Материята е само едната страна в триъгълника и понеже сме хванати в затвора на времето и пространството загубваме възможността да погледнем от друг ъгъл и да видим Цялото. Но благословени са зрящите, видели през призмата на Вярата.
A ,искаш да кажеш ,че съм неориентиран ,
за това което говориш за изминаването на един път в който се осъзнава "Аза" и разбираш кой си и накъде отиваш хехе
...аз съм го изминал в предишен живот и "аз съм" осъзнал се!
Вярата казваш ,но коя?
Вярата в доброто и злото ли?
Ако вички са ПО-вярвали и са добри и про-зряли,откъде ще знаем -какво е злото?
Ти го приемаш много лично! В нищо не те обвинявам. Защо се защитаваш? Нямах предвид теб, а говоря за всеки човек по принцип. Вярно е, че ние сме на различни фази на развитие, т.е. на различни места по пътя....а някои дори още не са тръгнали, не са осъзнали, че МОГАТ да тръгнат, ако поискат. Те не Вярват. Те спят. Затова мисля, че Вярата е будното състояние. Да си отворен, да си търсещ, да си празен от очаквания, желания за притежания (власт, известност, богатство), суеверия, предразсъдъци, етикети, осъждания, суета.... нещата от света и с търпение и смирение да се вгледаш навътре. Ще откриеш, че няма добро и зло, хубаво и грозно, правилно и неправилно и т.н. Това са нещата от дуалния свят, в който живяхме на Земята до сега. Вече идва времето на промяната. Щом си се осъзнал, приятелю, значи вече знаеш: АЗ СЪМ! ТИ СИ! Ние сме ЕДНО!
Различни в своите изненади!
Дух и светлина, които се щурат насам-натам!
Емоциите си летят, а разумът си расте...
С усмивка усещаме, че той всъщност не се побира в граници, защото любовта го води към небесните предели, където откриваме, че не е сам! Това ни прави щастливи, тъкмо защото не можем да сме си самодостатъчни! Откритие даващо усещане за пълноценност!
Да живее общуването с останалите капчици от океана!
Колко сме много!
Невероятно удовлетворение!
И всичко...благодарение на любовта!
Целебницата могъща!
Благодаря ти!
Прегръдка за теб!:)
"Да живее общуването с останалите капчици от океана!"
Ах ти мила капчице сродна. Имам си и една трохица и една друга aqua. Много ви обичам и съм благодарна, че нета ни срещна. Рядко пишем и се коментираме, на лични пък хич не се срещаме, но ви чувствам ежедневно, знам, че живеете някъде там и "дишаме" в един ритъм.
"Да живее общуването с останалите капчици от океана!"
Духът е вълната,
която се разбива в скалата на материята на безброй малки пръсчици,
наречени Души.
Душата е скитницата,
откъснала се от Духа и попаднала в един чужд за нея свят - материалния,
тя е вечната чужденка
в царството на светлосенките и еднодневките,
където няма истинска светлина
и където всичко е тленно и смъртно,
рано или късно тя се връща като Блудния син там,
където няма смърт,
а има живот, вечен -
при Духа.
там, откъдето е дошла -
у Дома си
"...тя се връща като Блудния син там,
където няма смърт,
а има живот, вечен -
при Духа.
там, откъдето е дошла -
у Дома си"
Усещам нежна душа да се докосва до мен и ми става някак родно.
Радвам се, че пак намина. Всъщност ти благодаря.
и...
Господ не може да ми помогне!!!
Благодаря ти ,беше много мила!
п.п. по принцип се оправям сам,бягам от помощ!
За истината! Убедена съм, че ТЯ - истината с главна буква е само една! Гледна точка за нея няма, колкото й да се опитват да ме убедят, че зависи от позицията, заради различността на хората.
И ТЯ превеликата истина, за каквото и да става дума ВИНАГИ излиза на яве!
За себе си - не зависимо от годините след 30-те, ако не си проумял що за птица си, да попитам що щеш на този свят, ако не знаеш и най-съкровените си кътчета и на ума, на съзнанието, познанието, емоциите си!
Как би могъл да кажеш кое е хубавото, кое е лошото ако нямаш оформен мироглед?
И още разни такива...
Темата е много актуална, ще следя с интерес!
08.10.2010 13:04
:-(
наречени Души. ", както точно го каза solinvictus.
Алюзията с "капчиците на океана"струва ми дори опасно красива за идеята на обединението. Всеки може да се досети защо...
Аз съм убеден, че "съвършенство на ЦЯЛОТО" е невъзможно да се достигне в рамката на земния живот на човечеството. Обединение - може би , но съвършенство?...Причината е очевидна. Нищо не може да е съвършено, тъй като светът в който живеем е ДУАЛЕН. В този реален свят Хармонията винаги се съпътства от Хаоса, Доброто от ЗлотоТя постоянно се превръща в хаос, както и хаоса непрекъснато преминава в хармония. Естествено, човешкия вид като сплав от Дух и Материя трябва да се стреми към съвършенството, въпреки че е недостижимо тук на земята. Съвършенството означава абсолютна хармония, а нея може да я има единствено в свят, в който царува Духът...
Зная, че много от вас няма да се съгласят с мен, включително и моята емпатична и симпатична уважавана приятелка compassion. Но аз изказвам лично мнение, не го натрапвам на никого и не претендирам за истинност от последна инстанция. Просто така мисля и така пиша.
Руми, ще изчакам следващата част на постинга ти, за да го коментирам по-обстойно.
pak 6te doida,4e dnes sum na put..:))
Добре тогава, ще те обичам мълчаливо. Бъди си!
Поздрав от ниските земи!
За Истината имам специален постинг, където подробно изказвам мнението си.(Stilteretraite)
За себеопознаването и самоосъзнаването не съм съгласна, че 30 годишните вече трябва да са наясно. Това е един житейски процес. Човек се променя и след 30 - та си годишнина. Докато е жив човек продължава да се учи. Позсъзнанието не се изявява директно и интуицията не при всеки е добре развита. Ние не се познаваме добре и понякога може да изненадаме себе си. С тази идея озаглавих точно така моя пръв роман.
Благодаря ти, че намина и сподели мнението си, Лили! Сигурно ще бъдеш изненадана и от другите ми постинги.
Прегръщам те, мила и се надявам, че сега като имаш чисто нов новиничък профил в блог.бг, по-често ще идваш. :))))))
Прегръщам те нежно и вярвам, че не се сърдиш.
http://inamay.blog.bg/poezia/2010/10/08/vreme-e.617562#last_comment
Аз не Бого-хулствам изричайки дума с която човеците го обозначават в определена дефиниция.Хуленето на Бога (какво е?)Има интересен арийски(ерански ирански аналог на Бог=Бага=Митра)
Ако ти покажа кришнарски лагер обявен за храм и какви са хората там и с какво се занимават си е чиста далавера!
И в това няма нищо Божествено!
Поздрав от страната на фламенкото (una musica espirito) хехе
Най-странното е, че хора, които уж са наясно, че трябва да приемаме хората и ситуациите, каквито са, говорят, че не съдят, но след още две изречения яростно критикуват някой, после отново омекват... Егото е голям хитрец! Все пак хубаво е от време на време да се сещаме че то съществува, че ни е нужно в едни ситуации и трябва да преклони глава в други!
... ако ние сме осведомени за методите и инструментите на Егото, ще сме в състояние да разпознаем неговия глас и неговите подтици и да им се противопоставим, т.е. да вземем своя живот в собствените си ръце и сами да го управляваме.
Прекрасен постинг! Ще следя с интерес!
Поздрав, Руми
09.10.2010 18:00
Поздрави!
Океанът е символично, а не буквално използван в примера ми.
Да, има много примери за богохулство и използване името Божие за меркантилни цели. "Нищо ново под луната." Аз лично използвам думата Бог много условно в най-широкия универсален смисъл, а не конкретно-исторически, религиозно или философски ориентирано.
09.10.2010 19:49
А с коментара ти съм напълно съгласна и дано един ден разберем силата на позитивното обединение между хората...
http://www.facebook.com/?sk=messages#!/pages/-Human-Angels/157719019022
Много хубави сентенции са публикувани все в тоя дух за обединението на светлите хора наречени човешки ангели.
09.10.2010 21:36
поради временни/надявам се:)/ затруднения в обработката на информацията, която споделяш, Сompassion.
Поздрави.
Благодаря ти, че намина и прояви интерес!
Прегръдки!
Не ме четеш внимателно, затова си постоянно в напрежение :))))))))))))))))
И ще сме луди, ако не чуем, не прочетем и не направим успешния опит да опитомим Егото! Благодаря ти за този постинг, Руми!
е истина , попивам го с най- дълбоките
си спомени от едно или друго преживяване,
споходено с възторг или разочарование.
Наистина трябва да живеем сега с мисълта
за собствената си ценност и неповторимост!
Поздрави и хубава вечер!
Поздрав!
27.05.2011 15:46
И си много права, като си отбелязала , че се храни от библейската история за първичния грях. А библейската история от своя страна , макар и продиктувана свише , се тълкува по земному , пак от хората с его и пак за целите на егото.
"Родени сме от любов и за любов" - нищо друго не може да се добави ! Харесах много ! Благодаря ти , Руми ! :)
27.05.2011 15:50
27.05.2011 15:51
Знаех си, че ще сме на едно мнение.